“לקחת מוסר השכל, צדק ומשפט ומישרים”

מבט לחיים מאת הרב שלמה הלוי שליט”א

קורח- חוקת – בלק

תקציר המאמר:

"וורט קצר לפרשת קורח". מה משותף לשלושת הפרשיות: קורח, חוקת ובלק?. בכל אחת מהפרשיות קורח - חוקת - בלק יש את האות קו"ף. ביאור נפלא של הספר דודאי יעקב בפרשת קרח בשם רבו, כיצד כל מיקום של האות קו"ף בשם הפרשה מעיד על הקדושה ומאין היא נובעת...

קורח – חוקת – בלק

 

הספר דודאי יעקב בפרשת קרח מביא רעיון נפלא:

הוא שאל את רבו – למה שלושת הפרשיות שעוסקות בפה, שלושתם יש להם קו"ף?

האחת קו"ף בתחילתה – פרשת קֹרח.

הפרשה הבאה, פרשת חוקת, יש לה קו"ף באמצע.

והפרשה שבאה אחרי זה, פרשת בלק, יש לה קו"ף בסופה.

 

למה יש שלושה קופי"ם? וכל אחד במיקום שונה?!

 

השיב לו הרב:

שהאות קו"ף מסמלת קדושה, והיות וכך, שלושת הפרשות האלה, יש בהם קדושה.

 

 קֹרח – קדושתו מלפניו

הקו"ף הראשונה, מפרשת קֹרח, זה הקדושה שלו מתחילתה – "וַיִּקַּח קֹרַח בֶּן יִצְהָר בֶּן קְהָת בֶּן לֵוִי" – הקדושה שלו, באה לו מההורים שלו ולכן האות קו"ף באה בתחילה.

 

חוקת – קדושה עצמית

פרשת חוקת עוסקת בפרה אדומה. פרה אדומה זו קדושה עצמית של הפרה… זה לא שהאימא שלה הייתה אדומה, וקשדושתה איננה בגלל תורשה מהאימא. ולכן זו קדושה עצמית של הפרה, לכן הקו"ף מופיעה באמצע.

 

בלק – קדושה בסופו

בלק עצמו, אין בו שום קדושה. אבל מבלק, יצאה רות המואבייה, כי הרי בנו של בלק, הוא עגלון מלך מואב, וממנו יצאה רות המואביה, ומרות יצא דוד המלך…

לכך הקו"ף אצלו היא בסוף – כיוון שלבסוף יצאה ממנו קדושה – דוד המלך.

תגיות נוספות לחיפוש:

ברוך ה׳ זכינו לחדש את האתר דבר תורה

בס"ד
האתר עובר שידרוג על מנת לאפשר לכם ממשק יותר נוח, אנו עושים את מירב המאמצים כדי להעלות תכנים חדשים ולשפר את הקיימים בכל יום יתווספו תכנים כדאי להתעדכן